Jak zidentyfikować problemy z układem kierowniczym?

Bezpieczna i komfortowa jazda jest możliwa tylko wówczas, gdy wszystkie najważniejsze podzespoły pojazdu pozostają sprawne. Szczególne znaczenie będzie miał układ kierowniczy, którego funkcją jest utrzymywanie kierunku jazdy oraz jego zmiana zgodnie z decyzją podjętą przez kierowcę. W razie usterek składających się na niego komponentów należy jak najszybciej odwiedzić sprawdzonego mechanika samochodowego. W Skierniewicach w tym celu można udać się do Warsztatu Samochodowego AutoCzęści, który przeprowadzi konieczną diagnostykę i w razie potrzeby wymieni zepsute elementy. Przekonajmy się, po czym poznać, że niezbędna będzie interwencja serwisu i sprawdźmy, co zmienia się najczęściej.

Jak poznać, że układ kierowniczy wymaga naprawy?

Objawy usterek układu kierowniczego mogą być różne, w zależności od tego, jaki jego element uległ awarii. Problemy mogą przybierać formę znacznego oporu podczas obracania kierownicą czy braku precyzji występującym przy zmianie kierunku jazdy. W grę wchodzą głośne stuki w czasie skręcania kół oraz wibracje pojawiające się, gdy kierowca chce zmienić tor jazdy. Charakterystyczne są spore luzy, a więc zdecydowanie zbyt duży obszar, w którym zmiana położenia kierownicy nie przekłada się na skręcenie kół. W wielu sytuacjach symptomem awarii układu kierowniczego będą wycieki środków smarnych, zwłaszcza na wspomaganiu. Skrajnym przykładem defektu będzie całkowita niemożność obrócenia kierownicą.

Jakie elementy w układzie kierowniczym wymienia się najczęściej?

Układ kierowniczy składa się z wielu elementów, które mogą ulec usterce. Stosunkowo często wymiany wymagają drążki kierownicze, które odpowiadają za ustawienie kół we właściwej pozycji po obrocie kołem kierownicy. Przyczyną kłopotów bywa maglownica, której zadaniem jest zmiana obrotów drążka kierowniczego na położenie kół. Dość często powodem wizyty w serwisie bywa też wadliwy układ wspomagania kierownicy.